11 Ağustos 2015 Salı

FINDIKLI KURABİYE

Fındıklı Kurabiye

Yeniden başlasıınnnnnn ... aşk ateşi yansınnnnnn.... tra la laa laaaa ....
Ben bu masalı çok duydum senden diyenler, bana inanmayanlar, hadi canım öyle diyip duruyorsun bir numaranı görmedik diyenler ... haklısınız :)
Şu anda yaptığım sadece bir girişim :)
Ama nitelikli (birazdan tarif yazıcam :) ), samimi (her an haklı çıkabilirsiniz, yadırgamıyorum) ve iyi niyetli (gerçekten çok yazmak istiyorum ama olmuyor) bir girişim ....

Olsun garibin umudu misali yine yeniden klavyede tıkı tıkı yazıyorum şu kurabişin tarifini işte size :) Çok mu çok oluyorum hahahhahaaa :)

Biri asla ve zinhar çorba dışında bir şey yemeyen, bir diğeri dünya zevklerine kabak-havuç-pirinç üçlemesinin haşlaması ile adım atmış iki erkek çocuk annesi olarak mutfakla bağım çok kuvvetli diyemem bu aralar .. ama olsun benim hala UMUDUM var cicim :)

Durun hemencecik ve hızla yazayım şu pastaneye gitsen bu kadar kısa sürede kurabiye alamazsın kategorisine aday tarifimi :) (süre konusundaki iddiam malzemelerin temini ve tezgaha çıkarma süreci hariçtir, aman kızmayın sonra)

Malzemeler:

  • 1 paket Teremyağ / Sana Hamurişi (oda ısısında)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı iri dövülmüş/çekilmiş fındık
  • 1 yumurtanın sarısı
  • aldığı kadar un (yaklaşık 3-3,5 su bardağı -hemen koymayın aldıkça ilave edin)
  • üzerine pudra şekeri (1 su bardağı)
Yapılışı:
  1. Un hariç tüm malzemeleri derin bir mutfak kabına alıyoruz.
  2. Yoğurmaya başlıyoruz ve un ilave ediyoruz.
  3. Ele yapışmayan, rahat toparlanan bir hamur elde edene kadar un ekleyerek yoğurmaya devam ediyoruz.
  4. Fırını 160 derecede ısıtıyoruz.
  5. Tepsiye yağlı kağıt seriyoruz.
  6. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayarak yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye aralarında mesafe bırakarak diziyoruz.
  7. Üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
  8. Fırından alıp ılınmalarını bekliyoruz ve üzerlerine pudra şekeri serpiyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails