10 Nisan 2013 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI BAKLA 2

Zeytinyağlı Bakla


Hazır tam da mevsimindeyiz.. Hemen bir bakla pişirmek lazım değil mi? Esasen ben baklayı daha önce sizlerle tarifini paylaşmış olduğum üzere unlu yani beyaz halde severim.
Ancak tabii herkesin damak zevki ve yemek pişirme alışkanlığı bir olmuyor. Kayınvalidem de baklayı bizim alışık olduğumuz gibi değil, salçalı pişiriyor. Benim için herşey makbul sofrada. Yemem dediğim şeylerin sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Annesi öyle pişirdiği için eşimin de bakla zevki salçalıdan yana gelişmiş, şimdilerde mutfakta sıkça bu tarifi uyguluyorum... Sırf benim sebze yemez, yemek seçer kocacığımın boğazından bir sebze geçsin diye :)

Malzemeler:
  • 1/2 kg taze bakla
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 silme yemek kaşığı domates salçası
  • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağ
  • Su
  • Tuz
  • 2 adet kesme şeker
  • Üzeri için dereotu
  • Servis ederken sarımsaklı yoğurt
Yapılışı:

  1. Baklaları ayıklayıp yıkıyoruz.
  2. Soğanı minik minik yemeklik şekilde doğruyoruz.
  3. Tencereye (Ben düdüklüde pişirdim) zeytinyağını ve  yemeklik doğranmış soğanları koyup soteliyoruz.
  4. Soğanların rengi değişince salçayı ilave edip bir süre de bu şekilde pişiriyoruz.
  5. Yıkadığımız baklaları ilave edip yaklaşık 1 su bardağı su ekliyoruz.
  6. Tuz ve kesme şeker ile tatlandırıp düdüklüyü kapatıyoruz.
  7. 15 dk (Düdüklü süresidir) pişirdikten sonra ister ılık ister soğuk şekilde sarımsaklı yoğurt ve dereotu ile servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

1 yorum:

Unknown dedi ki...

ahh benim eşimde hiç sebze yemez etçi beni bıktırdı:))
bakla severim ben zaten sürekli etten sonra sebzede yemediğim kalmadı yemek seçmez oldum:)
ellerine sağlık.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails