2 Haziran 2011 Perşembe

TAVUKLU BÖREK

Tavuklu Börek


Annemin memleketinde (Hayrabolu) yapılan bir mantı vardır. Ördek eti ile pişirilir, içine pirinç konur ve ördeğin haşlandığı su ile fırında pişen mantı haşlanır ve tekrar fırına verilir. Onlar yoğurtla yemezler ama ben yoğurtla bayılırım. Bu mantıyı ancak yengeciğim yaparsa yiyebiliyoruz artık. En son hamileliğimde canım çekince tepsi tepsi taşıdı İstanbul'a mantıları, hem de koca bir şişe ördek suyu ile.. Taze taze yedirdi bana. Ben boşuna demiyorum hamileliğimi çok özlüyorum diye :) Şirketteki bir arkadaşımın dediği gibi Sindrella misali balkabağına dönüştüm :), geride kaldı o prenseslik zamanı. Doğumdan bir kaç gün evvel de yine mantıdan bahsederken anneciğim biz de çakma mantı yaparız demişti :) Tavuklu börek o mantıdan feyz alınarak yapılmıştı. Biz tadına doyamadık. Buyrun siz de deneyin...

Malzemeler:



  • 1/2 kg tavuk göğüs

  • 2 adet orta boy kurusoğan

  • 5 adet yufka

  • tuz, karabiber, yenibahar

  • 1 paket dolmalık fıstık

  • 1 paket dolmalık üzüm

  • sıvıyağ


Yapılışı :



  • Göğüs etlerini bir tencereye koyup üzerini geçecek kadar su ilave ederek iyice haşlıyoruz.

  • Haşlanan etleri soğuduktan sonra ince ince didikliyoruz, suyunu süzerek bir kaba alıyoruz.

  • Soğanları ufak ufak yemeklik şekilde doğrayıp, 1/2 çay bardağı sıvıyağda (ben mısırözü kullanıyorum) soteliyoruz. Soğanlara fıstıkları da ilave ediyoruz.

  • Didiklenmiş tavuklarla üzümü de ekleyip beraberce sotelemeye devam ediyoruz. Tuz, karabiber ve yenibaharı da ilave ederek iç harcımızın hazırlığını tamamlıyoruz.

  • Fırınımızı 200 derecede ısıtıyoruz.

  • Tepsimizi yağlayarak bir kat yufkayı kenarları dışarıda kalacak şekilde tepsimize yayıyoruz. Yufkanın üzerinde biraz sıvıyağ gezdirip ikinci katı da yayıyoruz. Yine sıvıyağ gezdirdikten sonra üçüncü katı yayıp iç harcı eşit miktarda bu katın üzerine koyuyoruz. Dördüncü kat yufkanın üzerine yine yağ gezdirip, son kat yufkada dışarıda kalan yufkaları da toparlıyoruz. En üstüne de yağ sürüp böreği fırına veriyoruz.

  • Böreğin üzeri kızarınca fırından alıp kesiyoruz ve ayırdığımız tavuk suyunu böreğin üzerine döküyoruz. Bu işlem sonrasında tekrar bir müddet daha fırına veriyoruz ve suyunu çektiriyoruz.

  • Ilıkken servis ediyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,

12 yorum:

Dışavurum dedi ki...

Ördek eti mi? Mügeciğim sendeki bu asaletin nereden geldiğini anladım :)
Börek harika görünüyor bu arada offff....

Unknown dedi ki...

Allah'ın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun...

Canım ellerine sağlık börek harika sevgiler.

Eya dedi ki...

Mügecigim...bizde de yapilir anlattigin tarzda...ama altüst böregi gibi icine pirinc ve tavuk eti konur.Tavuk suyu ile haslanir...pek leziz olur...ama cakma da olsa bu börek sahane görünüyor, ellerinize saglik, sevgiler

zehra

Zeynep'in Evi dedi ki...

Mügecim senin tariflerinden ben öyle sık faydalanıyorum ki bi uğrayıp hepsi için teşekkür etmek istedim, ellerine sağlık hepsi için...

Gülcan dedi ki...

görünntü süper olmuş. ellerinize sağlık hayırlı kandiller.

Unknown dedi ki...

ANLATTIGINIZ KADAR VAR SANIRIM ENFES DE BİR GÖRÜNTÜSÜ VAR ELLERİNİZE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE...

Aycan dedi ki...

Nefiz görünüyor börekler.Ellerinize sağlık.

Sevgielrimle;

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

değişik bir fikir ben mantıyı klasik yemeyi seviyorum

suhuba dedi ki...

Başta tavuk ve börek itici gelmişti ama özendim valla yapılacaklar listesinin başına aldım bile :)

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

tavuğu hiç börekte kullanmadım.ama kulağa hoş geliyor,damağada hoş geliyorsa yapmakta fayda var.görüntü 10 numara :).ellerine sağlık canım.

BlogMame dedi ki...

http://www.blogmame.com/2011/06/blogger-ve-blogspot-yarsmas.html


Hmm. Şu linkte blogspot ve bloglar yarışması düzenliyorum. Katılımın çok olacağını düşünüyorum. Gerekli açıklama blog sayfamda mevcuttur. Bannerimizi sayfanıza eklersenizde olur eklemezsenizde ama mutlaka bekliyorum...

Davetlimsiniz... Teşekkürler.

oktay usta yemek tarifleri dedi ki...

Gerçekten Yemek Tarifleri niz bir harika teşekkürler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails