6 Nisan 2011 Çarşamba

FRANSIZ BÖREĞİ - TERİNE

terine


Bundan bir kaç yıl önce MEB'nin açtığı temel pastacılık kursuna katıldığımda, tatmıştım terini. Kurs içerisinde uygulamamamış olsak da kurstaki hocalardan birinden detaylı olarak yapılışını öğrenmiş ve defterime sıkı sıkı not almıştım. O gün bugündür, bunun tadına varabilecek misafirlerim olsun da yapayım diye hep aklımın bir yerlerinde durur, kısmet sevgili blogger dostlarımaymış.Doğru kitleye, doğru bir tarif oldu sanırım çünkü çok beğenildi ve hemen tarifi istendi.


Terine, sunumu şık, yapımı da bir kaç aşamalı olsa da kolay bir tarif. Hem çay partileri hem de akşam yemeklerinde farklı iç malzemeleriyle de çeşitlendirilebilir.


Malzemeler:



  • 12 adet tost ekmeği (kenarları alınmış)

  • 100 gr haşlanmış ve didiklenmiş tavuk göğüs

  • 1/2 kg ıspanak

  • 1 adet ufak boy soğan

  • 200 gr taze lor peyniri

  • 200 gr (1 ufak paket) krema

  • tuz, karabiber

  • zeytinyağ

Beşamel sos için:



  • 1/2 kg süt

  • 2 yemek kaşığı un

  • 2 yemek kaşığı tereyağ

  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ (mısırözü kullandım)

  • tuz, karabiber

Yapılışı:



  • Soğanı çok ufak şekilde yemeklik doğruyoruz. Ispanakları iyice yıkayıp ufak şekilde doğruyoruz. Tencereye bir iki kaşık zeytinyağı koyup soğanları soteliyoruz. Soğanlar yumuşayınca ıspanakları ilave edip, tencerenin kapağını kapatmadan suyunu çekene kadar kavuruyoruz. Tuz ekleyip tatlandırıyoruz.

  • Beşamel sos için bir tencereye tereyağ ve sıvıyağını koyup unu kavuruyoruz. Unun kokusu çıkınca hızla karıştırırken bir yandan da sütü ilave ediyoruz. Sos koyulaşınca tuzunu ilave ederek, sosu soğumaya bırakıyoruz.

  • Beşamel sos soğuyunca içine kavurduğumuz ıspanakları ve haşladığımız tavukları katıp karıştırıyoruz. Karabiber ile tatlandırıyoruz.

  • Lor peyniri ve kremayı bir miktar tuz ilave ederek (çok olmamasına dikkat edelim) mikserle çırpıyoruz.

  • Servis edeceğimiz tabağa üç dilim kenarları alınmış tost ekmeğini yan yana diziyoruz. Üzerlerine beşamelli harçtan bolca sürüyoruz. İkinci, üçüncü kat şeklinde aynı uygulamayı tekrarlıyoruz. Son kat ekmekleri de koyduktan sonra krema-lor karışımlı harç ile tüm böreğimizi sıvıyoruz.

  • Buzdolabında en az 4-5 saat beklettikten sonra servis ediyoruz.

  • Üzerini kırmızı toz biberle süsleyebilirsiniz.

Dilimlenmiş halini fotoğraflayamadım malesef. Ancak bir gece evvelde yapabilirseniz, hem daha rahat kesersiniz hem de lezzeti daha da oturur, bunu söyleyebilirim.


Afiyetle & sağlıkla,

12 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

terine duymuştum ama hiç yemedim denemek isterim çok hoşuma gitti ellerine sağlık sevgiler...

Seni Keşfettim dedi ki...

Ufuk Mutfakta 'da görmüştüm yıllar önce bu tost ekmeklerinden pasta kıvamlı sunumu. Üzerine isim yazmak süper durmuş. Sağlıkla gelsin aras:)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Mügecim; bu çok acayip güzel bi şeye benziyor. Vallahi ilk arkadaş toplantısına denemeli. Ellerine sağlık kardeşim.

Unknown dedi ki...

Evet bence de sunum olarak çok güzel olmuş tadını merak ettim ama keşke birde dilimlenmiş halde resmi olsaydı da içini görebilseydim denemek isterim ellerine sağlık canım
sevgiler

Saglıklımutfak dedi ki...

Benim de geçenlerde araştırdığım ama yapmaya henzü karar veremediğim bir tariftir. Sen yapınca tamam dedim denecek. Ellerine sağlık canım. Bu arada blogspotuı kapattım www.sagliklimutfak.net teyim :) bekelrim

Unknown dedi ki...

Mügecim ellerine sağlık çok leziz ve şık sımsıcak sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

ilk kez duydum denenecekler listeme aldım ellerine sağlık canım

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

of of of bidaha of ne denir buna bilmem harika ötesi birşey malzemelerden tadıda anlaşılıyor elleriniz dert görmesin hemen tarif alın dı günümde yapmalıyım. sevgiler sunuyorum

durutarifler dedi ki...

Bu bu gerçekten muhteşem bir şey. Gerçi bu kadar malzemeyi bana katsalar ben de güzel olurum :)
Ellenize sağlık.

meleginmarifetleri dedi ki...

ellerine sağlık bence güzel bir lezzet olmuş..
Yiyenlere afiyet olsun...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

güzel bir tarife benziyor....denemeyi düşünüyorum...denersem sizi link verir ve haber veririm...ellerinize sağlık...sevgiler...

Adsız dedi ki...

yahu bu çok zahmetli en az 2 saati alır. neresi kolay ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails