16 Haziran 2010 Çarşamba

DOMATESLİ PİLAV

domatesli pilav



Sıcakların kendini iyice hissettirmesi ile mutfaklardaki faaliyetler de minimal olmaya başladı hersene olduğu gibi.
Zeytinyağlılar ve daha pratik yiyecekler şu ara herkesin olduğu gibi bizim evin de gündeminde.Ne zaman yemek pişirdiğimi dahi unutuyorum biliyor musunuz? Günler uzayınca hergün erkenden eve de girmek gelmiyor insanın içinden, bazı günler dışarıda birşeyler atıştırmak daha cazip gelebiliyor.

Ne olursa olsun pilav ve makarnadan bizim evde tabii ki vazgeçilemez. Bugün sizlerle domatesli pilavı paylaşmak istiyorum. Hazır kıpkırmızı hakiki domates yeme fırsatımız varken tam da mevsimi değil mi?

domatesli pilav



Malzemeler:

  • 2 su bardağı pirinç
  • 2 adet büyük boy domates
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ (ben zeytinyağ kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 2 adet Maggy Tavuk Bulyon (tercihe bağlı kullanılmayabilir)
  • 2 adet kesmeşeker
  • tuz
  • Sıcak su

Pirinçleri iyice yıkayıp sıcak su ve 1 çay kaşığı tuz koyduğumuz bir kapta yaklaşık 30 dk kadar bekletiyoruz. Bu süre geçince pirinçlerin suyunu süzüyoruz.


Domatesleri rendeleyip hazırlıyoruz. Pilavı pişirececeğimiz tencereye sıvıyağımızı koyup pirinçleri kavurmaya başlıyoruz. 3-4 dk kadar kavurduğumuz pirinçlere rendelediğimiz domatesleri ve salçayı ilave edip bir süre daha kavuruyoruz. 3 su bardağı sıcak su, 2 adet tavuk bulyon, 2 kesme şeker ve 1 çay kaşığı tuz (arzuya göre ve bulyon kullanımına göre değişebilir) ilave edip, tencerenin kapağını kapatıyoruz.


Orta hararetteki ateşte pilavımız suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Suyunu çekince, üzerine bir havlu kağıt vb. koyup kapağını havlu kağıdın üzerinden kapatarak demlenmeye bırakıyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,

10 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügecim eline sağlık. Yazında pilava domates çok yakışıyor gerçekten.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Allah'ın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..
CANIM PİLAV HARİKA ELLERİNE SAĞLIK
ÖPÜYORUM...

Saglıklımutfak dedi ki...

Çok severim. Eline sağlık canım . Kandilin mübarek olsun

çeşnici Handan dedi ki...

Yazın domatesli pilavı soframdan hiç eksin etmem. Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

Tümay Öztürk dedi ki...

Pilavsız yapamayan biri olarak gerçekten çok lezzetli duran bir resim olmuş:) Ellerine sağlık. Bu arada derginiz süper! Bu kadar dolu dolu olmasını beklemiyordum. Çok ciddi herşey var. Üstelik bir de tatil eki bayağı bir yorucu oluyordur. Ama çok beğeniyorum ben. Başarılar:) İyi haftasonları. Çok öptüm:)

gulsev dedi ki...

Hm....
Çok severim domatesli pilav ve makarnayı. Şekerde ayrı bir lezzet veriyor soslarına bana göre.
Yarın domatesli pilav yapma günü gelmiş :)
Eline sağlık..

Doyumluk.... dedi ki...

Çocukken annem yapardı, o zamanlar pek sevmezdim.Damak tadım değişti galiba şimdi ise bayılıyorum.eline sağlık.

Birsel ve İrem dedi ki...

Sunum muhteşem, her zaman ki gibi. Ellerine sağlık. Ben de çok severim ama kızım sade pilav sevdiği için pek yapamıyorum.
Güzel bir hafta sonu dileklerimle...
Sevgiler.

Nilgün Komar dedi ki...

eline sağlık şekerim.. sunumda bir harika.. bende çok severim domatesli pilavı ama salça ilave etmedim hiç şimdi denemeye alıyorum en kısa zamanda

özlem dedi ki...

domatesli pilavı gerçekten çok severim. ellerine sağlık

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails