11 Haziran 2007 Pazartesi

BOL MEYVELİ BEYAZ ÇİKOLATA RÜYASI

Image Hosted by ImageShack.us



Eee yaz gelince pastalarımızın içindeki tatlar çeşitlenmeye başladı haliyle... Bu enfes meyvelere de beyaz çikolata iyi gider dedim ve kendime fildişi kuvertür edindim. Sevgili Burcu'nun bana tavsiyelerinden biriydi Altın marka fildişi kuvertür, ben de hocamın sözünü dinledim Kahve Dünya'sına gidip hemen alıverdim.

Bu pasta benim için özel iki insana yapıldı.. Biri benim tatlı mı tatlı canım kadar sevdiğim tam 20 yıllık dostum Sinem'cim (sol), diğeri ise elini değdiği herşeyi muhteşemleştiren müthiş annemiz, idolümüz , canikom Didem (sağ)için...



Image Hosted by ImageShack.us



Senelerdir 3 Haziran'da birlikte doğumgünü kutladığımız bu iki sevimli doğumgünü kızının pastasını ellerimle hazırladım... Didem'in ev sahipliğinde teknede yaptığımız bir pazar partisinde pastam baya reyting aldı :)

Buyrun tarifi :

3 katlı pandispanya için:


  • 8 adet yumurta (sarıları ve beyazları ayırılacak-oda ısısında)
  • 11 yemek kaşığı toz şeker
  • 11 yemek kaşığı un

Yumurta sarılarını şeker ile krema kıvamına gelene kadar iyice çırpıyoruz. Beyazlarını ise ayrı bir cap kasede bıçakla kesilecek şekle gelene dek çırpıyoruz. Yumurta sarılarına elediğimiz unu ekleyip bir tahta kaşık yardımı ile karıştırıyoruz. Son olarak yumurta beyazlarını, köpüklerini söndürmeden tahta kaşık ile havalandırarak diğer malzemelere karıştırıyoruz.

20 cm lik çemberimizin altına yağlı kağıt serip karışımı çemberin içerisine döküyoruz. (Kenarlarına yağlı kağıt koymuyoruz, ya da yağlamıyoruz)

Önceden ısıtılmış fırında (180 derece) yaklaşık 40 dk kadar pişiriyoruz.
Piştikten sonra soğumaya bırakıp, soğuyunca streç filme sarıyor ve 1 gece dinlendiriyoruz.

Krema :

  • 300 gr fildişi kuvertür
  • 1 paket sıvı krema
  • çilek - şeftali - ahududu

Çikolatayı cam bir kasede benmari usulü eritip, sıvı krema ile çırpıyoruz. Bir müddet buzdolabında beklettikten sonra pastamıza uygulayabiliriz.

Beklettiğimiz keki , levye yardımı ile üç eşit parçaya bölüyoruz. Kekleri vanilya şurubu ve su ile hazırladığımız bir karışımla hafifçe ıslatıyoruz.Aralarına kremadan sürüyor ve meyvelerden diziyoruz.Her iki kata da uyguladıktan sonra kalan kremayı pastanın üzerine ve kenarlarına sıvıyoruz.

Yaklaşık 100 gr çikolatayı tekrar eritip pastanın yüksekliği ve çevresi kadar kestiğimiz yağlı kağıda bir bıçak yardımı ile çok ince olmayacak şekilde sürüp, pastanın çevresine bu kağıdı sarıyoruz ve buzdolabında 2-3 saat kadar bekletiyoruz.Dikkatlice kağıdı çekerek çıkartıyoruz.Çevresi bantlı hale gelen pastamızın üzerini istediğimiz şekilde süsleyerek pastamızı tamamlıyoruz.

Afiyetle ...


**** İYİ Kİ VARSINIZ ARKADAŞLARIM ****

4 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,
gerçekten çok nefis görunuyor ellerinize sağlık mutluluklar..

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Nazar boncuklarına bayıldım Müge'ciğim. Pasta da çok lezzetliye benziyor. Ellerine sağlık.
Sevgiler,

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Merhaba Müge:)Şeker hamurlu ve siyah çikolatalı pastalara çok güzel bir alternatif olmuş. Tam yaza uygun bir pasta, çok da şık.

Sevgiler.

hayat dedi ki...

Müge'ciğim,tek kelimeyle muhteşem bir pasta olmuş.Ellerine emeğine sağlık.Arkadaşlarınında doğumgünleri kutlu olsun.
Sevgilerimle...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails